難病の11歳少女、大型犬に支えられ歩きかたを学ぶ

モルキオ症候群という病気で、自分で歩くことが困難だった11歳のベラ・バートンさん。1匹のグレート・デーンとの出会いが彼女の生活を変えた。

11歳のベラ・バートンさんは、生まれつきモルキオ症候群を患っている。これは非常に稀な遺伝子の病気で、骨に影響を与え運動を著しく制限するムコ多糖症の一種だ。バートンさんは何回もの手術と数えきれないほどの治療を受けてきたが、それでも自分で歩くことは困難で、移動には常に松葉杖や車いすが必要だった。

しかし、グレート・デーン犬のジョージとの出会いが彼女の生活を変えた。

「彼は私にとって杖と同じように頼りになる存在です」。バートンさんは犬のパートナーについてABCニュースに語った

ジョージは、マサチューセッツ州イプスウィッチにある「介助犬プロジェクト」で訓練を受けた介助犬だ。少女が行くところにはどこでもついて行き、彼女もこの犬の大きな体を支えにして、彼と並んでしっかりと歩いている。

バートンさんは「車いす、歩行器、カナディアン・クラッチ、松葉杖を使っていたけど、ジョージが来てから杖は使わなくなりました。この子を頼りにするようになったんです」とWCVBに対して語った。

ジョージが初めて少女に出会ったのは2014年のことだ。少女が受けてきた他のどの治療よりも、運動機能と気力を回復させた。今では、ベラは広場で走ったり遊んだりすることができ、ショッピングモールに買い物にも行くことができる。1月に彼女の家族がジョージを連れて来る前は、それらは苦痛を伴う活動だった。

「ジョージのおかげで、この子はとても強く元気になりました」と少女の母親レイチェル・バートンさんは、地元の報道局Home News Hereに対して語った。

ジョージは「私達が望んだ中でも、最も忠実な犬でした。犬の体重が59kg、そしてうちの子は20kgでしたが、この犬はこの子の周りのことを完璧にこなします。そして、子供が言うことなら何でもしてくれるんです」。

I know this is a short video clip. But I wanted to show everyone how strong Bella is now! We know a lot of it has to do with her helper George. A year ago Bella was on crutches and couldn't even walk to school today she asked to run home. These are the amazing things that these wonderful dogs from www.servicedogproject.org do. Seeing Bella run and ask to race is amazing! So many children with Morquio at Bella's age are in wheelchairs a lot of the time. But not my girl. She won't give up. She wants to run, jump and play. Her growth in the last few months has been amazing. Over the weekend 18 puppies were born at service dog project. Hopefully there will be 18 more George's to help 18 more people have a better life and get stronger. Since SDP is run all by donations we try to do everything we can to help. They donated George to us. They never asked for a dime. They handed over a fully trained wonder dog and all they ask in return is that we try to spread their name and try to fundraiser. We do what we can. Back in June we were able to donate $3200 to SDP from our t-shirts. We know we won't make $3200 for SDP or 662 shirts this time like we did in May but every $ helps. Who knows where Bella would be physically if it wasn't for George! We thank allow you for your love and support that you give us! Your words of love and kindness and support. Thank you. Love Bella and George.P.S. The shirt link is http://goo.gl/forms/I17I6i7MWh

Posted by Bella and George on 2015年9月28日

少女の生活へのジョージの非常に大きな貢献に対し、米国ケンネルクラブの12月の式典でこの犬には名犬賞(ACE)が贈られた。

「ジョージとベラは分かつことができない絆で結ばれています。彼は少女のためなら何でもするでしょう。彼のおかげで少女は自信、自立と幸せを得ることができました」、と米国ケンネルクラブはサイト上に投稿した。

グレート・デーンは、「地域社会にいる飼い主と人々の人生に非常に有意義な影響を与えた」5犬種の中の1種として表彰されている。

この記事はハフポストUS版に掲載されたものを翻訳しました。

【関連記事】
English Mastiff

世界の大きな犬たち

ハフポスト日本版ライフスタイルはTwitterでも情報発信しています@HPJPLifestyle をフォロー