西友「おいしくなければ返金」全額返金制度

西友は4月1日から、肉や魚、野菜などの生鮮食品を買った客が味や鮮度に満足しない場合、全額返金する制度を始める。客の満足度を高め、売り上げ増加につなげるねらいだ。
Signage displays sale prices as customers shop at a Seiyu GK supermarket, a discount chain owned by Wal-Mart Stores Inc., in Tokyo, Japan, on Thursday, March, 13, 2014. Companies and consumers have rushed to make purchases before April, with industrial production rising the most in January since June 2011 and retail sales gaining at the fastest pace since April 2012. Photographer: Tomohiro Ohsumi/Bloomberg via Getty Images
Signage displays sale prices as customers shop at a Seiyu GK supermarket, a discount chain owned by Wal-Mart Stores Inc., in Tokyo, Japan, on Thursday, March, 13, 2014. Companies and consumers have rushed to make purchases before April, with industrial production rising the most in January since June 2011 and retail sales gaining at the fastest pace since April 2012. Photographer: Tomohiro Ohsumi/Bloomberg via Getty Images
Bloomberg via Getty Images

肉や野菜「おいしくなければ返金」 西友が全額返金制度

西友は4月1日から、肉や魚、野菜などの生鮮食品を買った客が味や鮮度に満足しない場合、全額返金する制度を始める。客の満足度を高め、売り上げ増加につなげるねらいだ。

全国の西友とサニーの計374店で買った生鮮食品が対象で、レシートを店に持っていくと返金してもらえる。西友がインターネット販売している「ネットスーパー」でクレジットカードなどで買った場合も返金を受け付ける。

この制度は西友の親会社の米ウォルマートが欧米のスーパーで展開していて、売り上げ増の効果があったという。西友は同時に、産地直送の農産物を増やし、運ぶ際のチェックを強化するなどして生鮮食品の品質を上げていくという。

(朝日新聞社提供)

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