グローバル人材を育てる5つのこと 大使館流の「人育て」とは グローバルインターンシップ受入機関に聞く

グローバル人材育成のために、外国語教育以外にも取り組むべき課題はないのだろうか。日本人学生に足りないことは何か。日本人大学生をインターンシップ(就業体験)で受け入れている、在日大使館や観光局の担当者に話を聞いた。
|
Open Image Modal
HuffPost

グローバル人材育成がいよいよ始まる。安倍首相は国会の施政方針演説において、グローバル人材の育成に取り組むと述べた。英語による授業を中学生から開始することや、大学卒業認定にTOEFLを活用するなど、英語でのコミュニケーションに重点を置いた教育改革をすすめるという。

しかし、外国語教育以外にも取り組むべき課題はないのだろうか。日本人学生に足りないことは何か。日本人大学生をグローバルインターンシップ(就業体験)で受け入れている、在日大使館や観光局の担当者に話を聞いた。

【1】日々の業務からチーム全体の仕事まで「目標と時間管理を意識させる」

エルサルバドル共和国大使館で日本人インターン生の受け入れを受け入れを担当するのは、秘書のマリア・カステジャノスさん。自身も日本の大学で学んだ経験を持ち、日本に住んで10年ほどになる。インターン生からは「明るくて優しい人ですが、仕事になるとシビアな人」との評判だ。

仕事において大切なことは何か。マリアさんがインターン生たちに必ず伝えることは「仕事の目標と時間管理を意識する」というものだ。

「大きい仕事はもちろん、小さい仕事であっても、目標を持つ。目標があると、自分は何をしなくてはいけないかクリアになります。

また、時間も管理させる。どのようにそれをやるのかを考えてもらう。

目標と時間管理を意識することで、達成感が違ってきます」

Open Image Modal
マリア・カステジャノスさん「大使館では日本の学生さんと交流する機会があまりないので、エルサルバドルのことを知ってもらう良い機会だと思った」

インターンの期間は約2ヶ月。その間にインターン生に任せる仕事は、郵便の仕分けや名刺情報の入力などの事務作業のほか、イベントのチラシ作成やプレゼンテーション資料作成などクリエイティブな作業、また、電話対応やイベント当日の手伝いなどの対人的なものなど、多岐にわたる。

たった2ヶ月という短い職業体験ではあるが、目標を設定して取り組むことで、より濃い体験に変えることができる。マリアさんは、何時までにこの仕事を終わらせるのかという日々の仕事の目標はもちろん、イベントなどのプロジェクト全体の目標、チームの目標も共有して認識してもらうという。

「チームとしての目標もそうですが、その中で自分はどのような役割を果たすのか、また、自分の仕事がどのようなものであることが望ましいのかをイメージしてもらい、それに近づくようにやってみてくださいと話します」

マリアさんのいう目標設定と時間管理の意識は、外資系企業ではごく当たり前のことだ。というのも、外資系企業(特に欧米企業)には「ジョブ・ディスクリプション(job description:職務記述書)」という仕組みがあるからだ。

ジョブ・ディスクリプションとは、果たすべき役割について各スタッフごとに用意されているもので、その人がやるべき具体的な仕事の内容のほか、必要とされる知識や技術、責任・権限の範囲、予算枠の大きさ、期待される結果などが記されている。このジョブ・ディスクリプションをもとに契約を結び、またこのジョブ・ディスクリプションによって、各人の仕事ぶりが評価されることになる。

日本では「この部門はこういう目的を持って、こういう仕事をしている」ということぐらいは、部署名などで表されたりすることが多いが、外資系ではこれをより細かく明文化して、スタッフごとに用意している。

インターンシップではジョブ・ディスクリプションまでは用意されていない。しかし、マリアさんの話す目標と時間管理の意識はそのその代替になる。

マリアさんは日報など通じて、インターン生の目標とその取り組み結果について、成長した点や改善するべき点をフィードバックし、さらなる進歩を促しているという。この日々の積み重ねが、「自分で考えて仕事に取り組む」という意識づけに繋がっている。

【2】信じて、任せる。そして「チャレンジさせる」

しかし時には、思いがけないアクシデントに遭遇するインターン生もいる。

Open Image Modal
イベントの手伝いをする原崎瞳さん。偶然もらったチラシでグローバルインターンシップを知り「変わらなくては」と考えてインターンに参加した

エルサルバドル共和国大使館でインターンを経験した原崎瞳さん(大学2年)は、インターン期間中に手伝ったイベントで、突然大勢の人前で話をしなくてはいけない状況に陥る。パソコントラブルにより、用意していたパワーポイント資料が動かなくなってしまったのだ。

パワーポイントを自動的に動かすだけでよかったプレゼンテーションを、マリアさんが英語で話し、それを原崎さんが日本語で話して、観客に伝えなくてはならなくなった。

マリアさんは全く予想外のことだったと、当時のことをそう振り返る。

「読む練習などしていなかった。しかし、予想外なことが起きたときに、冷静に対応できるのか。また、積極的に動けるのか。そんな学生たちの一面をみることができました」

アクシデントが起こったときでもインターン生に任せることができるのは、彼らを信用しているからであるともいえる。

「失敗を怖がらないほうがいいです」と話すのは、クロアチア政府観光局で代表を務めるエドワード・トゥリプコヴィッチ・片山さん。子供でも大人でも失敗する。失敗を受け入れることが、仕事の上達につながるという考えでいれば良いと話す。

「チャレンジしたことによる間違いなのだから、気にしなくていい。どんどんチャレンジすればいいんです」

【3】信頼を築く―「オープン・マインド」

失敗してもいいから、チャレンジすべきとはいっても、失敗は怖いもの。社会経験が少ない学生にとっては、失敗によってもたらされる影響がどれほどのものになるのかを想像することもできず、余計に手を出しにくいというものもあるだろう。

しかし、そこに頼れる上司がいたらどうだろうか。「何かあっても、この人は助けてくれる」という上司への信頼が、部下のチャレンジ精神を鼓舞するのではないだろうか。信頼感がある上司のありかたとして参考にしたいのが、エドワードさんの仕事のスタイル「オープンであること」だ。エドワードさんはインターン生とも、ごく自然体で付き合う。

「僕は基本的に、オープンです。どんな質問にも答えるようにしています。インターンシップに教えなくてはいけない事が書かれた教科書的なものはありませんが、折にふれて、いろいろな話をするようにしています。たまにはクイズも交えたりしてね」

エドワードさんの特徴は、相手に対しても固定観念にしばられず受け容れるという点にあるようだ。決して相手を途中で遮らず、最後まで話を聞く。そして、きちんと受け答えをする。

この、エドワードさんのように、自分について正直に表現するとともに、どんな人にも敬意を払って話を聞く「オープン・マインド」な接しかたをすることが、安心感があるコミュニケーションにつながる。更には、部下にものびのびと仕事をさせることができるようになる。

オープン・マインドな接し方がコミュニケーションに与える影響を理解するためには、「ジョハリの窓」という理論がわかりやすい。

ジョハリの窓とは、自分が知っている自分、他人が知っている自分を、次の4つの窓(カテゴリ)に分類して理解する心理学の分析方法。自分にも他人にも分かっている「開放の窓」の領域を広げることが、より円滑なコミュニケーションを取ることにつながるといわれている。

ジョハリの窓

開放の窓:自分も他人も知っている自分

盲点の窓:自分は気付いていないが、他人が知っている自分

秘密の窓:自分は知っているが、他人は気づいていない(隠している)自分

未知の窓:自分も他人も気付いていない自分

Open Image Modal
インターン生の石川稔さんとエドワードさん

「開放の窓」を広げるには、自分のことを開示して、「秘密の窓」を狭める方法と、他人が気づいていることをフィードバックしてもらうことで「盲点の窓」を狭める方法がある。オープン・マインドな接し方が、「開放の窓」を広げることになっている点に気がつくだろうか。

クロアチア政府観光局でインターンシップを体験した石川稔さん(大学4年)は、エドワードさんとの仕事を通じて、ポジティブに物事を考え、仕事に取り組むことができるようになったという。人に対してオープンであることが、仕事に対しての消極的な姿勢を変えることに繋がるのだ。

「インターンシップの中でクリスマスイベントを手伝う機会がありましたが、企画して、人に楽しんでもらって、さらにイベントの前よりも、クロアチアについて知ることができるような機会を提供する。人に伝えるという仕事は、こういうことなのかと印象に残りました。もっとやってみたくなりました」

【4】「多様性」の存在を理解させる

しかしエドワードさんは、日本には「グローバルなコミュニケーションをしたい」と強く希望している学生がいる反面、内に閉じこもっている若者も多いと指摘する。これはエドワードさんの感想だけでなく、調査データでも如実に数字に現れている。

産業能率大学が2013年の新入社員に対して行った調査によると、海外での就業希望について、海外では働きたいとは思わないと回答した人が約6割になり、2010年の調査に比べて10%以上ふえたという。

Open Image Modal

経済産業省がグローバル人材育成のために設置した「グローバル人材育成委員会」の報告書によると、グローバルな人材とは「多様な人々と共に仕事をし、活躍できる」と定義されており、そのような環境においては、「異文化の差」を「良い・悪い」と判断せず、興味・理解を示し、柔軟に対応できるなどの「異文化理解・活用力」が必要になるとしている。

内に閉じこもっていては、これらの異文化理解が進まない。エドワードさんは、日本が豊かであることが、外に目を向けない人を増やすのではないかと話す。

「日本は豊かで、日本にいれば事足りる。海外に目を向ける必要性もなくなってしまったのかもしれません。

しかし今、世の中はグローバルな時代になってきている。この国の規模を見ると、内に閉じこもっていては、今後難しいかもしれません。日本にも多くの外国人がやってきていますね。それなのに閉じていては、今後ますます難しくなると思います」

エドワードさんは、日本の教育にも原因があるのではないかと分析する。

「ヨーロッパの若者と日本の若者を比べたときに、日本の若者は圧倒的に、グローバルな知識が不足していると思います。グローバルな話題について若者同士で議論すると、日本の若者が負けるんですね。

特に世界史の知識が少ない。クロアチアでは、小学校と高校で2回、世界史を学びます。自分の国だけでなく、他の国のことを知ろうとするんですね。日本はどうでしょうか。世界史を学ばなかったという人もいたと聞きます」

文部科学省は2013年12月、グローバル化に対応した教育環境作りを進めるための「グローバル化に対応した英語教育改革実施計画」を発表。その際には英語の授業の充実だけでなく、日本のことを海外の方に発信できるように「伝統文化・歴史教育」に触れる機会も増やすとした。しかし、この計画においては、世界史の授業を増やすことについては触れられていない。

【5】行動を促す―「新聞を読むだけではなく、行動を」

エドワードさんはさらに、クロアチアでは高校で1〜2年間、哲学や社会学などを勉強すると紹介。大学に行くまでに自分が何をやりたいのかを、じっくり考えるようになると話している。また、クロアチアでは小さい時から、学校以外にも活動する機会が豊富にあるという。

「クロアチアでは、朝8時頃から授業が始まり、昼過ぎには終わります。その後各自が、遊んだりするだけでなく、地域で活動したりするなど、学校の勉強ではない活動を行います」

自ら活動し、経験をすることの重要性は、エルサルバドル共和国大使館のマリアさんも指摘する。

「いろいろな人から話を聞くだけではなく、自分で足を運んで、自分の目で見て、自分の意見をもつということにチャレンジすればどうだろうか。海外に行くことも、日本の周りに何が起きているのかを見る一つの機会。

新聞を読むだけではなく、実際に見てみると、自分では遠いと思っていたことが、実は自分と近かったり、何かに気がつくこともあると思います。これからやりたいことが見つかるきっかけにもなるのではないでしょうか」

――――

【※】NPO法人ドットジェイピーの展開するグローバルインターンシップは、日本にある日本に拠点を置く大使館・領事館・商工会議所等の各国公的機関や、国際的な活動を行うNGO等におけるインターンシップ。詳細はこちら

世界のトップランナーからの凄いアドバイス集
'Have No Regrets' --Richard Branson, Founder of Virgin Group(01 of23)
Open Image Modal
\"The best advice I ever received? Simple: Have no regrets. Who gave me the advice? Mum’s the word.\n\n\"If you asked every person in the world who gave them their best advice, it is a safe bet that most would say it was their mother. I am no exception. My mother has taught me many valuable lessons that have helped shape my life. But having no regrets stands out above all others, because it has informed every aspect of my life and every business decision we have ever made.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:PA)
'Keep Listening' --Pete Cashmore, CEO of Mashable(02 of23)
Open Image Modal
\"... I had access to the best guidance available: We all do. In the era of blogging, many of the leading thinkers in the web industry were publishing their thoughts online for free. \n\nI learned about venture capital thanks to the insights of Fred Wilson, and got my first look at the world of digital marketing thanks to Edelman’s Steve Rubel. Charlene Li of Forrester Research was unknowingly my mentor in the realm of web trends.\n\nNow many of these industry experts have moved to newer platforms like Twitter and Facebook, where they continue to distill their invaluable advice and insights to the world. And everyday (sic), without knowing it, they are actually giving me the best advice: Keep listening.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Alamy)
'Take Time To Get To Know People' --Beth Comstock, Chief Marketing Officer, GE(03 of23)
Open Image Modal
\"Moving fast and being organized were my strong suits. The more there was to do, the more I felt alive.\"\n\nWho better than me, then, to land a plum assignment working for Jack Welch, Mr. Speed and Simplicity. Imagine my surprise when he called me into his office that day and admonished me for being too efficient. My zeal to do everything on my to-do list — along with my reserved, even shy nature — made me come across as abrupt and cold. I started every meeting by jumping right in and left with every action under control.\n\n\'You have to wallow in it,\' he said. \'Take time to get to know people. Understand where they are coming from, what is important to them. Make sure they are with you.\' I heard Jack loud and clear. But honestly, it took a long time for the impact of his words to sink in, and even longer to change my behavior. After all, those same attributes had led to my being in the role in the first place.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Flickr:Fortune Live Media)
'You Can Do Anything You Choose' -- Martha Stewart, Founder of Martha Stewart Living Omnimedia(04 of23)
Open Image Modal
\"The best advice I’ve ever received was from my father when I was 12 years old and willing to listen. He told me that with my personal characteristics, I could, if I set my mind to it, do anything I chose.\n\nThis advice instilled in me a great sense of confidence, and despite the fact that sometimes I was a little nervous, I stepped out and did what I wanted to do when I wanted to do it. I think it really often is up to the parents to help build confidence in their children. It is a very necessary part of growing up.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Alamy)
'Sit On Your Own Bottom' --T. Boone Pickens, Chairman of BP Capital Management(05 of23)
Open Image Modal
\"If I had to single out one piece of advice that’s guided me through life, most likely it would be from my grandmother, Nellie Molonson. She always made a point of making sure I understood that on the road to success, there’s no point in blaming others when you fail. \n\nHere’s how she put it: \'Sonny, I don’t care who you are. Some day you’re going to have to sit on your own bottom.\' After more than half a century in the energy business, her advice has proven itself to be spot-on time and time again. My failures? I never have any doubt whom they can be traced back to. My successes? Most likely the same guy.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Alamy)
'You Can Do Anything You Set Your Mind To' --Jeff Weiner, CEO of LinkedIn(06 of23)
Open Image Modal
\"As a child, I can\'t recall a day that went by without my dad telling me I could do anything I set my mind to. He said it so often, I stopped hearing it ... It wasn\'t until decades later that I fully appreciated the importance of those words and the impact they had on me.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
'Plan Your Pricing From The Target Customer's Perspective' --Shai Agassi, Founder of Better Place(07 of23)
Open Image Modal
At a conference in 2006, President Clinton gave Agassi some advice on pricing for market disruption:\n\n\"\'By the time you will convince the rich folks in Israel to try it, then get the average folks in Israel to try it, then bring it to the U.S. for our rich folks ... the world will run out of time. \n\nYou need to price your car so that an average Joe would prefer it over the kind of cars they buy today — an 8-year-old used gasoline car, selling for less than $3,000. As a matter of fact, if you can give away your car for free, that\'s a sure way to succeed.\'\n\nPricing for market disruption is very different than pricing for a few early adopters. You have to plan your pricing from the target customer\'s perspective, within the boundaries of your costs.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Flickr:Jumanji Solar)
'Don't Correct People When It Matters Little' --Craig Newmark, Founder of Craigslist(08 of23)
Open Image Modal
\"I\'m a nerd, seriously hard-core, and sometimes that translates into being a know-it-all. People got tired of that while I worked at an IBM branch office in Detroit in the eighties. My boss told that that it had become a real problem with about half my co-workers.\n\nHowever, he said that my saving grace was my sense of humor. When trying to be funny, well, didn\'t matter if I was funny or not, at least I wasn\'t being an a**hole. The advice was to focus on my sense of humor and worry less about being exactly right. For sure, don\'t correct people when it matters little.\"\n\nIt took a while to get noticed, but it did get noticed, and some tension got less tense. That felt pretty good.\n\nSource: LinkedIn (credit:Alamy)
'Feed The Eagles And Starve the Turkeys' --Nilofer Merchant, Founder of Rubicon Consulting(09 of23)
Open Image Modal
\"When I was 20-something ... I walked into my boss’s office, the division leader ... I told him that I felt like on any given day I was facing a tsunami of things I could pay attention to, and there was no way I could work any harder to make stuff happen. I was asking for more resources, as the answer. And he sat me down as he might one of his many kids and gave me this advice: Feed the Eagles and Starve the Turkeys.\n\nFeed the Eagles. There are only a few things that matter. Know what they are. And place your energy into them. They aren’t always right in front of you so you need to look up and out more. Starve the Turkeys – lots of things are right in front of you … pecking around, making noise, and demanding attention. Because they are right in front of you, it’s easy to pay attention to them most and first. Ignore them. They will actually do fine without you.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:YouTube)
'You Are Not Required To Finish Your Work, Yet Neither Are You Permitted To Desist From It' --Michael Fertik, CEO at Reputation.com(10 of23)
Open Image Modal
\"\'You are not required to finish your work, yet neither are you permitted to desist from it.\' This is from Pirke Aboth, or “The Ethics of the Fathers” ... a collection of wisdom from the Jewish Talmudic sages, in this case, Rabbi Tarfon. This particular instruction has resonated with me for years. It’s something I think about nearly each day, and I find myself applying it to everything: My day job, my family life, my long-term hopes, even my sense of responsibility as a citizen.\n\nIt’s a beautiful concept. It says you have an obligation to labor, to continue trying and making your way through the world, in essence, making a difference. At the same time, the instruction also focuses you on the effort, not the outcome. The main idea is the project, not the success.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Flickr:Luc Van Braekel)
'Never Travel Away From Your Wife For More Than 10 Days At A Time' --Tim Brown, CEO of Ideo(11 of23)
Open Image Modal
\"I received one of my most valuable and sustaining pieces of advice from my mentor Bill Moggridge soon after I started working with him in the late 1980\'s. He had something called the \'10 day rule\' that he applied religiously to his own life and suggested strongly that I did the same to mine. \n\nThe 10 day rule dictated that he was never allowed to travel away from his wife, Karin, for more than 10 days at a time. He would go to whatever lengths necessary to make it back home within the 10 days even if it meant flying the next day to another client meeting. His view was that this design constraint made him more efficient with travel and also reminded him to keep a balance between home and work life. I have found both of these to be true and have applied the 10 day rule throughout my career. I am convinced it has helped me maintain a great relationship with my own wife, Gaynor, for the last 27 years.\"\n\nSource: LinkedIn
'When You Want Something From Someone, Give Them Something Instead' --Dave Kerpen, CEO of Likeable Local(12 of23)
Open Image Modal
\"My father-in-law, the Honorable Steven W. Fisher ... taught me this essential business paradox: when you want something from someone, give them something instead, with no strings attached or expectations. Ask how you can be of service. Act like a true friend, even before you’ve established a friendship. Are you guaranteed to be able to leverage this later? Absolutely not. But that’s not the point – the point is that when you act unselfishly – when you behave as you would to a great friend – trustworthy and trusting, respectful and kind – then more often than not, good things will come in the relationship.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:Twitter:DaveKerpen)
'Follow Your Instincts' --Michael Moritz, Chairman of Sequoia Capital(13 of23)
Open Image Modal
\"\'Follow your instincts\' was the terse, three-word suggestion I received 25 years ago from Don Valentine, founder of Sequoia Capital.\n\n\'Follow your instincts\' shouldn’t be confused with \'trust your gut,\' \'ignore reality,\' \'rely on your sniffer\' or \'go for glory.\' The rough translation is \'do your homework well, analyze things carefully, assess the options but eventually trust your judgment and have the courage of your convictions – even if they are unpopular.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
'Don’t Be A Perfectionist' --Ilya Pozin, Founder of Ciplex(14 of23)
Open Image Modal
\"Most of us are trained to believe that practice makes perfect; but the best advice I\'ve ever received preaches the exact opposite: Don’t be a perfectionist. Today I embrace this, but when I first heard this 7 years ago, I refused to accept it.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
'Pack Half As Much Stuff As You Think You'll Need, And Twice As Much Money' --Hilary Mason, Chief Scientist at Bitly(15 of23)
Open Image Modal
\"I\'ve heard and read quite a lot of good advice, most of which I\'ve probably ignored, but one thing that I did internalize was a bit of advice about, oddly enough, travel: pack half as much stuff as you think you\'ll need, and twice as much money.\n\nThe more I travel this way the more I bring the same attitude to every new project. You can\'t know what\'s going to happen, so don\'t worry — just take what you need, and jump in.\"\n\nSource: LinkedIn
'Take The Blame When You Deserve It' --Gretchen Rubin, Author and Blogger(16 of23)
Open Image Modal
\"My father: \'If you’re willing to take the blame when you deserve it, people will give you the responsibility.\' This was perhaps the best advice for the workplace I ever got.\"\n\nSource: LinkedIn
'Losing Doesn't Matter' --Nicholas Thompson, Senior Editor at The New Yorker Magazine(17 of23)
Open Image Modal
Thompson\'s former soccer coach, Bruce Cochrane, told him that losing doesn\'t matter:\n\n\"It sounds like a trite lesson now: another version of \'it\'s not whether you win or lose, it\'s how you play the game.\' But it was much more powerful. He was explaining that there was a certain artistry to what we were trying to do, and a certain dignity that we had upheld even in defeat.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
'Are You Happy?' --Jeffrey Selingo, Columnist and Author(18 of23)
Open Image Modal
\"The advice came from Clint Williams, an editor at the paper. Near the end of the summer, many of the fellows were figuring out where to focus our job search or weighing job offers. Many of us didn’t know what to do next. What would make us happy?\n\nClint had a rule of thirds for happiness in life. He told me to ask three questions: Are you happy with your job? Are you happy where you live? Are you happy who you’re with (depending on your circumstances that could mean friends, spouse, partner, etc). If you answer Yes to at least two out of three, you found your spot for the moment. If not, you need to make a change to one of them.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:YouTube)
Evaluate Your Career Every 18 Months --Charlene Li, Founder Partner at Altimeter Group(19 of23)
Open Image Modal
\"In my second year at Harvard Business School, I took a career management course because I had no idea what I was going to do upon graduation. At the start of the course, the professor gave me the best advice: That the most important asset I would ever manage would be my career and because of that, I should give it the proper time, attention and investment that it deserved. No other asset I would ever manage would ever come close to the net present value of my career.\"\n\nHis specific advice was to evaluate my career status about every 18 months. It\'s 18 months because that\'s about how long it takes for a person to master a job — and begin to look for new challenges. Either you find those challenges in the existing job or you have to and find new opportunities. Regardless, that regular evaluation keeps you honest about managing your career, rather than passively going along with the situation that you are currently in.\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
Listen To Feedback From Your Team --Jim Kim, President at The World Bank(20 of23)
Open Image Modal
\"... I received some great advice from Marshall Goldsmith, one of the preeminent authorities in the field of leadership. He told me this: \'If you want to be an effective leader, listen to and accept with humility the feedback that comes from your team.\'\n\nThe most fundamental commitment you have to make as a leader is to humbly listen to the input of others, take it seriously, and work to improve. Again, it sounds simple, but it’s not easy. Leadership, as Marshall always says, is a contact sport, and one has to constantly ask for and respond to advice from colleagues so you can improve.\"\n\nSource: LinkedIn
Ignore The Chattering Crowds And Set Your Own Course --Sallie Krawcheck, Former President of Merrill Lynch(21 of23)
Open Image Modal
\"One day, after some petty humiliation, I came home in tears. My mother sat me down and told me, in a voice that I thought of as her \'telephone voice\' (meaning, reserved for grown-ups), that I should ignore the girls [from school]; the only reason they were treating me poorly was because they were jealous of me. Therefore I should ignore the chattering crowds and set my own course.\"\n\nSource: LinkedIn
Never Show How Upset You Are --Peter Guber, CEO of Mandalay Entertainment(22 of23)
Open Image Modal
Pat Riley, President of the Miami Heat, told Guber to never visibly show how upset you are:\n\n\"You are going to lose a lot! A lot! Get used to it! It’s a crucial part of the process! That behavior doesn’t help you or your team. You’ve got to always remain visibly positive! Managing losses is a challenge you must be up to! You can never give in to it!\"\n\nSource: LinkedIn (credit:5min)
'You're Never As Good As Your Best Review, And Never As Bad As Your Worst' --Vivian Schiller, Chief Digital Officer at NBC News(23 of23)
Open Image Modal
\"You\'re never as good as your best review, and never as bad as your worst.\' I was given this advice by a former boss, and it has since stuck with me as a guide for getting through the best of times and the worst of times.\n\nLooking back on my career and all of the places I’ve been, there have been incredible highs and lows at each point along the way. What I’ve come to learn is that life is cyclical and the best way to stay focused is to ignore the swings and instead focus on the long run.\"\n\nSource: LinkedIn