スイス、世界最長57キロの鉄道トンネル開通 "赤面もの"の開通式もヤバかった(画像・動画)

スイスのアルプス山脈を縦断する全長57.1キロの「ゴッダルド・トンネル」が6月1日に完成した。
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スイスのアルプス山脈を縦断する全長57.1キロの「ゴッダルド・トンネル」が6月1日に完成した。日本の青函トンネルを抜いて世界最長・最深の鉄道トンネルとなる。

このトンネルには、17年間の工事期間と2820万トンの土砂の掘削、そして総工費120億ドル(約1兆3000億円)が費やされた。スイス中部のエルストフェルトからイタリア国境近くの南部ボディオまでの山岳地帯を縦断する。

エルストフェルトで1日に行われたトンネル開通記念式典には、仮面をつけた軽業師と創作ダンスのダンサーたちが、採掘作業者のような服装で登場した。

この派手な式典にはドイツのアンゲラ・メルケル首相、フランスのフランソワ・オランド大統領など、6カ国の首脳が参加した。

動画 - 世界最長・最深の鉄道トンネル開会式での素晴らしい式典 (早送りで)

BBCによると、スイス連邦のヨハン・シュナイダー=アマン大統領は式典で、「スイスにとって、とても大きな一歩。しかし、同様に近隣諸国や大陸の他の国にとっても大きな一歩」と述べた。

このトンネル計画は1947年に始まった。スイスは、トンネルを現代の驚異と自賛している。この高速鉄道は、南北ヨーロッパをスイスアルプスの地下でつないでいる。

このトンネルの驚異的な長さは、これまで世界一の長さを誇った日本の青函トンネルよりも2マイル長い。

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このトンネルを使う列車は、およそ時速約200キロで (貨物列車の場合には99 mphの速さで)、チューリッヒ・ルガーノ間の移動時間を45分ほど短縮する。ルガーノはイタリア国境のちょうど北側にある町だ。

列車はおよそ時速200キロで運行され、スイス最大の都市チューリッヒからイタリア国境に近い南部ルガーノまで移動時間が45分ほど短縮される。

ゴッタルド・トンネルの公式ホームページによると、将来的には1日あたり260の貨物列車と65の旅客列車が通過することになる。

連邦交通局の ピーター・フューグリスターラー局長はロイターに「スイスのアイデンティティの一部ですね」と延べ、スイス人がこのエンジニアリング上の偉業を嬉しく思っていることについて語った。「私たちにとっては、アルプスを制覇することは、オランダ人の大航海と同じことなのです」

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17年間に及んだトンネル工事では、2820万トンほどの土砂が全長448ヤード(約410メートル)の巨大なトンネル掘削機で取り除かれた。この添削機はフットボール競技場を4つ並べて、その両端の間の長さより少し短いくらいの大きさだ。

「採掘した岩石の大部分が、山の内側にコンクリートの形で戻されました。土砂の残りは修景工事や送風機の盛り土として活用されています」」と、ゴッタルドトンネルのホームページには記載されている。

最深地点は、地表面からおよそ1.2マイル(約1.93メートル)の深さになる。

■ アルプホルン、トップレスの「天使」と山羊が登場した式典は、これ以上ないほど、奇想天外なものだった。

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1日のNEATゴッタルド基底トンネル開会式では、上半身裸で翼をつけたパフォーマーが登場した。

ニューヨーク・タイムズによると、ヨーロッパ各国の首脳に加えて、開会式には抽選で選ばれた500人の乗客が参加した。

開会記念式典のパフォーマンスでは、翼をつけたトップレスのダンサーが登場した。オレンジ色の服を着たダンサーたちが地面すれすれを踊る中、その上空を舞った。

一方、別のパフォーマンス、干し草の俵のような格好をした人たちが、床の上を走る前に舞台の上でゆらゆら揺れている。

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パフォーマンスには、鷲の格好をした人から、干し草の俵が踊っているように見えるものまでが登場した。

このパフォーマンスは、アルプス山脈の「山の悪魔」を表現しているという。ゴッタルドトンネルのホームページによると、「山の悪魔」は嵐だったり、特定されていない形や音や、物の落下だったりする。

パフォーマンスを通じて、Twitter上では、多くの人が楽しんだ一方で、戸惑ったようだ。

スイストンネルの開会式を見ているが、こんなことがまさに起こっている。

今、ヨーデルを歌っている男性がいて、ミルクフロート上で手を振っている。これは壮大にひどい。

BBC Newsチャネルでトンネル開会式をやっている。大したもんだ。

新しいゴッタルド・トンネルの開会式は赤面ものだ。スイス市民としておわびする。

▼画像集が開きます

スイスのゴッダルド・トンネル
SWITZERLAND/(01 of21)
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A worker cycles through the construction site in the NEAT Gotthard Base tunnel near Sedrun April 2, 2013. Crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2016. The project consists of two parallel single track tunnels, each of a length of 57 km (35 miles) REUTERS/Arnd Wiegmann (SWITZERLANDBUSINESS TRAVEL - Tags: TRAVEL BUSINESS EMPLOYMENT CONSTRUCTION) (credit:Arnd Wiegmann / Reuters)
SWITZERLAND/(02 of21)
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Journalists stand beside rail tracks at the construction site in the NEAT Gotthard Base tunnel near Sedrun April 2, 2013. Crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2016. The project consists of two parallel single track tunnels, each of a length of 57 km (35 miles) REUTERS/Arnd Wiegmann (SWITZERLANDBUSINESS TRAVEL - Tags: TRAVEL BUSINESS EMPLOYMENT CONSTRUCTION) (credit:Arnd Wiegmann / Reuters)
SWITZERLAND/(03 of21)
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The train engine Re 460 with newly designed exterior incorporating promotion for the 57km train tunnel through the Alps that will be the world\'s longest tunnel when completed in 2016, stands at the northern entrances of the NEAT Gotthard Base tunnel at Erstfeld, Uri, Switzerland on November 15, 2012. The project consists of two parallel single track tunnels, each of a length of 57 km (35 miles). REUTERS/Romina Amato (SWITZERLAND - Tags: TRANSPORT) (credit:Romina Amato / Reuters)
SWITZERLAND-TRANSPORT-RAIL(04 of21)
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Guests take a picture of one of the first train crossing the Gotthard Base Tunnel, the world\'s longest rail tunnel during the opening ceremony near the town of Erstfeld, Switzerland, on June 1, 2016.\n\nThe new Gotthard Base Tunnel (GBT) is set to become the world\'s longest railway tunnel when it opens on June 1. The 57-kilometre (35.4-mile) tunnel, which runs under the Alps, was first conceived in sketch-form in 1947 but construction began 17 years ago. / AFP / FABRICE COFFRINI (Photo credit should read FABRICE COFFRINI/AFP/Getty Images) (credit:FABRICE COFFRINI via Getty Images)
YE Switzerland World's Longest Tunnel(05 of21)
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** FOR USE AS DESIRED, YEAR END PHOTOS ** FILE -In this Oct. 15, 2010 file photo, a miner stands in front of the drill machine \'Sissi\' after it broke through the rock at the final section Faido-Sedrun, at the construction site of the NEAT Gotthard Base Tunnel. With a length of 57 km (35 miles) crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2017. (AP Photo/Christian Hartmann,Pool, File) (credit:ASSOCIATED PRESS)
Schweiz Gotthard Tunnel(06 of21)
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Am Dienstag, 16. Juni 2009, bricht die Tunnelbohrmaschine Gabi durch das Teilstueck des Neattunnels zwischen Erstfeld und Amsteg. Ein halbes Jahr frueher als geplant ist am Dienstagmittag der Durchschlag der NEAT-Ostroehre zwischen Erstfeld und Amsteg erfolgt. Damit sind vom 153,5 Kilometer langen Tunnelsystem am Gotthard bereits 87 Prozent ausgebrochen. Der Hauptdurchschlag zwischen Sedrun und Faido soll Anfang 2011 folgen. (AP Photo/Keystone, Sigi Tischler) (credit:ASSOCIATED PRESS)
Schweiz Gotthard Tunnel(07 of21)
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Ein kleines Feuerwerk wird entfacht am Dienstag, 16. Juni 2009, nachdem die Tunnelbohrmaschine Gabi das Teilstueck des Neattunnels zwischen Erstfeld und Amsteg durchbrochen hat. Ein halbes Jahr frueher als geplant ist am Dienstagmittag der Durchschlag der NEAT-Ostroehre zwischen Erstfeld und Amsteg erfolgt. Damit sind vom 153,5 Kilometer langen Tunnelsystem am Gotthard bereits 87 Prozent ausgebrochen. Der Hauptdurchschlag zwischen Sedrun und Faido soll Anfang 2011 folgen. (AP Photo/Keystone, Sigi Tischler) --- Fireworks spark over the heads of miners, after the tunnel drilling machine \"Gabi\" broke through the last section of the AlpTransit \"New Railway Link through the Alps\" (NRLA) tunnel between Erstfeld and Amsteg, Switzerland, Tuesday, June 16, 2009. Therewith 87 per cent of the 153,7 kilometer long tunnel system are accomplished. (AP Photo/Keystone, Sigi Tischler) (credit:ASSOCIATED PRESS)
Switzerland World's Longest Tunnel(08 of21)
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Miners watch as the drill machine \'Sissi\' breaks through the rock at the final section Faido-Sedrun, at the construction site of the NEAT Gotthard Base Tunnel Oct. 15, 2010. With a length of 57 km (35 miles) crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2017. ((AP Photo/Christian Hartmann,Pool) (credit:ASSOCIATED PRESS)
Switzerland World's Longest Tunnel(09 of21)
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Swiss Minister of Environment, Transport, Energy and Communications Moritz Leuenberger , center, and miners celebrate after the drill machine \'Sissi\' broke through the rock at the final section Faido-Sedrun, at the construction site of the NEAT Gotthard Base Tunnel Friday Oct. 15, 2010. With a length of 57 km (35 miles) crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2017. (AP Photo/Christian Hartmann,Pool) (credit:ASSOCIATED PRESS)
SWITZERLAND/(10 of21)
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Journalists take pictures during their visit to the construction site in the NEAT Gotthard Base tunnel near Sedrun April 2, 2013. Crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2016. The project consists of two parallel single track tunnels, each of a length of 57 km (35 miles) REUTERS/Arnd Wiegmann (SWITZERLANDBUSINESS TRAVEL - Tags: TRAVEL BUSINESS EMPLOYMENT CONSTRUCTION) (credit:Arnd Wiegmann / Reuters)
SWITZERLAND/(11 of21)
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Swiss Foreign Minister Didier Burkhalter (L) and Swiss President and Finance Minister Eveline Widmer-Schlumpf look up during their visit at the construction site of the NEAT Gotthard Base Tunnel in Sedrun, September 5, 2012. With a length of 57 km (35 miles) crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2017. REUTERS/Pascal Lauener (SWITZERLAND - Tags: POLITICS TRANSPORT) (credit:Pascal Lauener / Reuters)
SWITZERLAND/(12 of21)
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Journalists visit the construction site in the NEAT Gotthard Base tunnel near Sedrun April 2, 2013. Crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2016. The project consists of two parallel single track tunnels, each of a length of 57 km (35 miles) REUTERS/Arnd Wiegmann (SWITZERLANDBUSINESS TRAVEL - Tags: TRAVEL BUSINESS EMPLOYMENT CONSTRUCTION) (credit:Arnd Wiegmann / Reuters)
Switzerland World's Longest Tunnel(13 of21)
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A minor waves a Swiss national flag, left, and a flag of the Graubuenden canton, right, as he and colleagues celebrate after the drill machine \'Sissi\' broke through the rock at the final section Faido-Sedrun, at the construction site of the NEAT Gotthard Base Tunnel Friday Oct. 15, 2010. With a length of 57 km (35 miles) crossing the Alps, the world\'s longest train tunnel should become operational at the end of 2017. (AP Photo/Christian Hartmann,Pool) (credit:ASSOCIATED PRESS)
SWITZERLAND-TRANSPORT-RAIL(14 of21)
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Swiss President Johann Schneider-Ammann (C) cuts the ribbon next to Swiss Federal Railways (SBB) CEO Andreas Meyer and Swiss Transport Minister Doris Leuthard (R) during the opening ceremony of the Gotthard Base Tunnel, in Pollegio, Switzerland, on June 1, 2016. \nThe world\'s longest tunnel officially opened on June 1, with the trailblazing rail passage under the Swiss Alps aiming to ease transit through the heart of Europe. / AFP / POOL / RUBEN SPRICH (Photo credit should read RUBEN SPRICH/AFP/Getty Images) (credit:AFP via Getty Images)
SWITZERLAND-TRANSPORT-RAIL-ECONOMY-POLITICS(15 of21)
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(L-R) France\'s President Francois Hollande, Germany\'s Chancellor Angela Merkel and Switzerland\'s Federal President Johann Schneider-Ammann arrive in Pollegio for the opening ceremony of the NEAT Gotthard Base Tunnel, the world\'s longest and deepest rail tunnel, on June 1, 2016. / AFP / POOL / RUBEN SPRICH (Photo credit should read RUBEN SPRICH/AFP/Getty Images) (credit:AFP via Getty Images)
SWISS-TUNNEL/(16 of21)
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(L-R) France\'s President Francois Hollande, Germany\'s Chancellor Angela Merkel and Switzerland\'s President Johann Schneider-Ammann look on after travelling through the Gotthard Rail Tunnel, the longest tunnel in the world, on its opening day, at the southern portal in Pollegio, Switzerland, June 1, 2016. REUTERS/Peter Klauzner/Pool (credit:POOL New / Reuters)
SWITZERLAND-TRANSPORT-RAIL-ECONOMY-POLITICS(17 of21)
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Germany\'s Chancellor Angela Merckel (C) gestures as Italy\'s Prime Minister Matteo Renzi (L), Switzerland\'s Federal President Johann Schneider-Ammann (2-L) and France\'s President Francois Hollande look on while traveling in the VIP train during the opening ceremony of the NEAT Gotthard Base Tunnel, the world\'s longest and deepest rail tunnel, in Gotthard on June 1, 2016. \nThe world\'s longest tunnel officially opened on June 1, with the trailblazing rail passage under the Swiss Alps aiming to ease transit through the heart of Europe. With political unity on the continent shaken by a massive influx of migrants and the looming threat of Britain\'s EU departure, Swiss president Johan Schneider-Amman said the tunnel would \'join the people and the economies\' of Europe.\n / AFP / POOL / RUBEN SPRICH (Photo credit should read RUBEN SPRICH/AFP/Getty Images) (credit:AFP via Getty Images)
SWISS-TUNNEL(18 of21)
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Swiss Federal President Johann Schneider- Ammann, right, speaks with German Chancellor Angela Merkel, left, on the opening day of the Gotthard rail tunnel, the longest tunnel in the world, at the fairground Rynaecht at the northern portal in Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial opperation will commence on December 2016. REUTERS/Peter Klaunzer/Pool (credit:POOL New / Reuters)
SWISS-TUNNEL/(19 of21)
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Swiss Federal President Johann Schneider- Ammann, right, speaks with French President Francois Hollande, left, on the opening day of the Gotthard rail tunnel, the longest tunnel in the world, at the fairground Rynaecht at the northern portal in Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial opperation will commence on December 2016. REUTERS/Peter Klaunzer/Pool (credit:POOL New / Reuters)
Switzerland Train Tunnel(20 of21)
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Artists perform during the opening show directed by German director Volker Hesse, on the opening day of the Gotthard rail tunnel, at the fairground Rynaecht at the northern portal in Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial operation will start in December 2016. (Ruben Sprich/Pool Photo via AP) (credit:ASSOCIATED PRESS)
Switzerland Train Tunnel(21 of21)
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Artists perform during the opening show directed by German director Volker Hesse, on the opening day of the Gotthard rail tunnel, at the fairground Rynaecht at the northern portal in Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial operation will start in December 2016. (Ruben Sprich\\Pool Photo via AP) (credit:ASSOCIATED PRESS)

ハフポストUS版より翻訳・加筆しました。

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