「ジョブズ氏そっくりのフィギュア」新版が登場

亡くなってから2年が過ぎ、その間に1冊の伝記がヒットしたが、スティーブ・ジョブズ氏関連の商品はま人気が高い。
Open Image Modal

亡くなってから2年が過ぎ、その間に1冊の伝記がヒットしたが、スティーブ・ジョブズ氏関連の商品はま人気が高い。

アップル社を設立したジョブズ氏が亡くなったのは2011年の10月5日だが、日本のレジェンド・トイズ社は、2周忌を記念して、ジョブズ氏アクション・フィギュアの新シリーズを発表した。

これを実際のジョブズ氏の写真だと間違えても、許してもらえるだろう。実物にそっくりだからだ。

Open Image Modal

死してなおその名をますますとどろかせるジョブズ氏に乗じて、レジェンド・トイズ社が初めて同氏のフィギュアを発売したのは、同氏が亡くなってから1年後の2012年だった。

同社は今年、2つのタイプの新しいフィギュアを発売する。1970年代後半から1980年代前半の若きジョブズ氏を模した、スーツとネクタイ姿のフィギュアと、それより後の時期のタートルネックを着たジョブズ氏で、その輝かしい姿がプラスチックで表現されている。同社によれば、この2つのフィギュアはまもなく発売されるという。

2012年には、中国の玩具メーカーIn Icons社がジョブズ氏のフィギュアを販売しようとしたが、同氏の家族やアップル社の弁護士から圧力を受け、断念せざるを得なくなった。今回のフィギュアについても、アップル社本社の人たちが喜んで受け入れるとは想像しがたい。(PC Magazineの記事によれば、2010年にも、中国の玩具メーカーM.I.C Gadget社が頭の大きいジョブズ人形を販売しようとして、アップルから著作権侵害の申したてを受け、販売を中止している。)

[(English) 日本語版:佐藤卓、合原弘子/ガリレオ]

関連記事

Steve Jobs' Best Quotes
(01 of08)
Open Image Modal
\"We\'ve never worried about numbers. In the market place, Apple is trying to focus the spotlight on products, because products really make a difference. [...] Ad campaigns are necessary for competition; IBM\'s ads are everywhere. But good PR educates people; that\'s all it is. You can\'t con people in this business. The products speak for themselves.\" \r\n-- Playboy interview, 1985\r\n (credit:Getty)
(02 of08)
Open Image Modal
\"That\'s been one of my mantras -- focus and simplicity. Simple can be harder than complex: You have to work hard to get your thinking clean to make it simple. But it\'s worth it in the end because once you get there, you can move mountains.\"\r\n-- BusinessWeek interview, May 1998\r\n\r\n (credit:Getty)
(03 of08)
Open Image Modal
\"The most compelling reason for most people to buy a computer for the home will be to link it into a nationwide communications network. We\'re just in the beginning stages of what will be a truly remarkable breakthrough for most people--as remarkable as the telephone.\"\r\n-- Playboy interview, 1985 (credit:Getty)
(04 of08)
Open Image Modal
\"We\'ve kept our marriage secret for over a decade.\"\r\n-- Jobs\' answer to Kara Swisher asking about the \"greatest misunderstanding\" in Jobs\' relationship with Bill Gates. (May 2007) (credit:Getty)
(05 of08)
Open Image Modal
\"It\'s really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don\'t know what they want until you show it to them.\"\r\n-- BusinessWeek interview, May 1998\r\n (credit:Getty)
(06 of08)
Open Image Modal
\"[Y]ou can\'t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something -- your gut, destiny, life, karma, whatever. This approach has never let me down, and it has made all the difference in my life.\"\r\n-- Stanford University commencement address, June 2005.\r\n (credit:Getty)
(07 of08)
Open Image Modal
\"My sex life is pretty good these days, Walt. How\'s yours?\" \r\n-- Jobs\'s response to a question from Walt Mossberg about how Jobs feels about Google and if he feels \"betrayed.\" (June, 2010)\r\n\r\n(Jobs also added, \"Well they decided to compete with us. We didn\'t go into the search business.\") (credit:Getty)
(08 of08)
Open Image Modal
\"Remembering that I\'ll be dead soon is the most important tool I\'ve ever encountered to help me make the big choices in life. Because almost everything -- all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart. ... Stay hungry. Stay foolish.\"\r\n-- Stanford University commencement address, June 2005.\r\n\r\n (credit:Getty)